Thursday, December 08, 2011

Backstabber.

Assalamualaikum :)


Topic yang bakal dibincangkan harini ialah Backstabber atau juga dikenali Penikam Belakang *apa yang aku merepek ni haha* Semua orang mesti taksuka backstabber kan ? Tak tahu lah kalau ada sesiapa yang suka ataupun dia sendiri yang backstabber. Okay kita kembali selepas ini dalam rancangan....... Farah Meletopz ! Boom !


* 2 minit kemudian.... *


Kita bersama dalam rancangan.....Farah Meletopz ! Boom ! Haha okay stop merepek. Farah nak cerita lah sikit pasal backstabber ni. Farah selalu berdoa agar Farah tidak digolongkan dalam golongan macam ni. Nauzubillah. Siapa je yang nak kan kalau orang gelar dia backstabber ? Mesti hati korang tu bagai dihiris-hiris, disiat-siat. Rasanya macam semua orang pernah lalui apa yang Farah lalui iaitu ditikam belakang oleh kawan sendiri. Lagi parah bila kawan baik kita kan ? Farah dah banyak kali kene macam ni. Takpa, kepada sesiapa yang pernah lalui macam ni, korang jangan lah sedih okay ? Tabah, banyakkan berdoa kepada Allah swt :) Allah itu Maha Mengetahui. Korang janganlah balas pula kalau korang dalam situasi macam ni. Semua tahu apa itu Karma kan ? So kalau kawan-kawan korang backstab korang, biarkan dia. Tapi jangan lah percaya sangat dekat Karma ni sebab bukan kepercayaan kita okay.






Okay Farah nak lampirkan sedikit tips ya. Ewahh ! 


Tips untuk elakkan diri kita daripada menjadi backstabber :


  1. Kalau kita dengki dengan kawan kita, sabar je. Ataupun boleh share dengan kawan kawan lain. Dengki tu sebenanrnya kerja syaitan je. So bila korang ada perasaan macam tu, Ucapkanlah " astaghfirullah '" ataupun " A'uzubillah himinassyaitonirrajim ".
  2. Bila kita tengok love birds ke, bestfriends ke mesti kita rasa insecure kan ? Nahh, korang jangan buat apa apa. Contohnya, orang selalu nak hancurkan kebahagiaan dorang. Kononnya, apa yang aku tak dapat dia pun tak boleh dapat ! Okay, tak baik ye kawan-kawan.
Okay itu saja lah yang Farah mampu nak bagi tips. Heheh Farah bukannya pandai mana pun. So, harap korang dapat faham lah dengan topic yang Farah cakapkan ini. Harap sesiapa yang suka backstab kawan dia tu, tolonglah ubah sikap korang tu. Tak bawa kemana pun kalau korang jadi bakcstabber. Hidup tak bahagia pun. Tambah dosa adalah. Apa yang Farah cakap ni tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang mati. Ataupun sesiapa yang terasa ke, Farah minta maaf sebab takda kene mengena dengan sesiapa pun topic ni. Akhir kata, Farah nak minta maaf lah kalau ada sesiapa yang terasa.


1 comments:

reenapple said...

hurm.. aku pun pernah alami isu backstabber... kawan baik sendiri dan aku anggap diia macam kakak aku, but she suddenly stab me at the back..dia kutuk aku depan geng2 aku, dan dia pun kutuk geng2 aku depan aku.. so sebab tu aku dan geng3 aku pernah ada krisis 1 sem.. heheh.

aekarang aku dan geng3 aku daa ok.. daa berkawan baik but that girl is left...

sekarang kita orang bukan kawan.. but still boleg tegur sapa macam takde apa-apa yang berlaku...

btw.. nice sahring..=)